Mijn Superkracht.nl

13
10
2014

Dromen, denken, doen!

In mijn vorige blog heb ik beschreven wat mij heeft doen besluiten om serieus werk te maken van het idee om online begeleiding te gaan bieden. Maar tussen dat besluit en het moment dat Mijn Superkracht online ging, zat nog aardig wat tijd. En ook aardig wat werk trouwens… In dit blog vertel ik je over die periode.

Van dromen naar denken

Het werd tijd om mijn ideeën om te gaan zetten naar een concreet concept, een enorme uitdaging! Waar ik eerst gewoon vrijblijvend kon dromen en alles mogelijk was, moest ik nu beslissingen gaan nemen. Het heeft me daarbij geholpen om een bedrijfsplan op te stellen, dat maakte de gevolgen van mijn keuzes zichtbaar en gaf richting aan mijn denken.

Visie als uitgangspunt

Daarbij was natuurlijk allereerst mijn visie op de remedial teaching en online begeleiding belangrijk. Ik ga uit van wat een kind kan en ik geef een kind de kans om te groeien en zich zekerder te voelen. Maar dit is vrij algemeen en niet uniek voor deze vorm van begeleiden. Het feit dat een leerling zelf kan kiezen wanneer hij de instructie krijgt, dankzij de filmpjes en de leeromgeving, is dat wel. Dit is één van de manieren waarop ik de visie zichtbaar heb geprobeerd te maken. Een andere manier om dat te doen, is uiteraard de naam en het logo van de site.

Meer keuzes

Andere keuzes die ik moest maken, was waar ik in de ontwikkeling van het product de nadruk op zou leggen. Als ik zou kiezen om de begeleiding zo goedkoop mogelijk aan te bieden, zou dat een andere invulling betekenen dan als ik voor een zo hoog mogelijke kwaliteit zou kiezen. En voor elk kind een traject op maat is iets anders dan een omgeving met veel standaard oefenmateriaal.
Uiteindelijk heb ik gekozen om de nadruk te leggen op kwaliteit en om begeleiding op maat te bieden. Ik probeer daarbij de prijs zo laag mogelijk te houden, maar die lage prijs is geen doel op zich. Wel bedacht ik de 3 abonnementsvormen zoals die nu op de site te vinden zijn. Hiermee kunnen klanten zelf kiezen hoeveel direct contact ze met mij willen hebben en daarmee invloed uitoefenen op het bedrag dat ze per maand betalen.

Remedial teachers door het hele land

Door de abonnementsvormen, waar ook een variant bij zit waarbij de leerlingen nog gewoon naar mijn praktijk komen, kwam het moment waarop ik besefte dat ik dit niet alleen aan kon bieden. Want een abonnement waarbij je nog gewoon bij mij kunt komen is in theorie geweldig, maarals je aan de andere kant van het land woont lastig uitvoerbaar. Daarom heb ik besloten om met andere remedial teachers te gaan samenwerken

Leeromgeving

Toen de belangrijkste keuzes gemaakt waren, kon het echte werk beginnen. Samen met het bedrijf dat de leeromgeving voor mij ontwikkeld heeft, heb ik gezocht naar manieren om mijn visie ook in de site en de leeromgeving te laten zien. Zo moest de leeromgeving bijvoorbeeld goed te bedienen zijn door jonge kinderen.
En we hebben gekozen voor een leeromgeving die vooral dient voor de communicatie tussen de begeleiders en de leerlingen. Er zijn, op dit moment, geen standaard opdrachten in verwerkt. Wel bestaat de mogelijkheid voor begeleiders om een soort digitale bibliotheek van opdrachten samen te stellen, zodat ze makkelijk fijne websites, werkbladen en filmpjes terug kunnen vinden.

De leeromgeving was begin 2013 klaar om getest te worden en op 1 maart 2013 ben ik de online begeleiding officieel aan gaan bieden. Ik werk er nu ruim 1,5 jaar mee en ik ben nog steeds ongelooflijk blij met de manier waarop mijn dromen en ideeën tot leven zijn gekomen in Mijn Superkracht!

Wil jij zien hoe mijn droom er in werkelijkheid uitziet? Je mag het 3 maanden lang uitgebreid bekijken met een gratis proefaccount!

 

Door: Annemieke Augusteijn

Annemieke, gediplomeerd leerkracht en Remedial Teacher in 's-Hertogenbosch, is de bedenker van Mijn Superkracht. In de begeleiding van haar leerlingen zet zij ICT in om de kracht van kinderen zichtbaar te maken.
Terug