Mijn Superkracht.nl

08
02
2017

Mijn Toverformule!

Toen ik 2 jaar geleden te horen kreeg dat mijn tijdelijke (3-jarige) contract op de zorgboerderij niet omgezet zou worden in een vast contract en daarmee dus op straat kwam te staan, stortte mijn wereld in. Mijn hele ziel en zaligheid had ik in de kinderen van de zorgboerderij gestopt! Kinderen die niet naar school konden, niet meer wilden leren, die alle vertrouwen in volwassenen kwijt waren. Die kinderen moest ik achterlaten? In die drie jaar was het me gelukt om ze aan het leren te krijgen, te vertrouwen op mij, want ik was (en ben!) te vertrouwen. Het grootste compliment was dat een van mijn coachees zei dat ik zijn inspiratie was om weer te gaan leren! Die kinderen moest ik achterlaten. Het verliezen van mijn baan was niet eens hetgeen dat me het meeste raakte. Het was het vertrouwen van de kinderen dat beschaamd werd, dat me raakte. Zo leerden zij dat je grote mensen maar slecht kon vertrouwen, een nieuwe trap in hun richting.

Ik moest verder, zonder mijn zorgkinderen. Maar wat ging ik dan doen? Eerst ging ik als een gek solliciteren, alles om maar niet in de ww te komen. Mijn brieven waren perfect en ik werd dan ook veelvuldig uitgenodigd voor gesprekken. Als beelddenker (wist ik toen nog niet hoor!) en hooggevoelig persoon deed ik het niet zo goed op sollicitaties. Ik gaf antwoorden waarvan ik dacht dat ze dat wilden horen en de echte Esther zagen ze dus niet. Dat was dan ook altijd het verhaal achter de afwijzing. Je bent niet enthousiast genoeg, we zien de echte Esther niet. Ik snapte er niets van! Ik beschikte toch zeker over veel kwaliteiten en was kundig, wat ging er mis?  

Al vele jaren koesterde ik de wens om een Kinderpraktijk te beginnen. Ik liet de sollicitaties voor wat ze waren en ging me richten op mijn plan. Ik schreef een ondernemingsplan en diende het in bij het UWV. Het UWV gaf akkoord en ik ging aan de slag! 

ABraCaDabraEen spannende tijd diende zich aan, ik maakte mijn website en een zakelijke Facebook en we dachten na over een naam. Vele namen passeerden en we zochten direct op internet of de naam al bestond. Bij vele namen was dat zo. Ineens was daar ABraCaDabra en man en dochter waren enthousiast. 
In de naam kun je de ABCD zien voor het leren lezen, Abracadabra is wartaal, Abracadabra kan ook betekenen dat je nergens iets van snapt (dat is abracadabra voor mij), maar in het Hebreeuws betekent het I create what i speek. Het is een toverformule! Een toverspreuk! Ja! Die naam past bij mij en bij mijn praktijk. In de tijd dat ik nog in het onderwijs werkte werd ik door de kinderen uit groep 3 juf Heks genoemd. Niet omdat ik een heks was, maar van jongsaan heksen spaarde en een fascinatie voor heksen had. 

Inmiddels zijn we 1 jaar en 4 maanden verder en is ABraCaDabra niet meer weg te denken uit mijn leven. ABraCaDabra hoort bij mij. Het is mijn toverformule geweest! Ik kan nu doen waar ik goed in ben, investeer in mezelf door opleidingen en investeer daarmee in de kinderen die ik in mijn praktijk mag begroeten. Zo kan mijn toverformule ook werken voor kinderen die bij mij aangemeld worden. In de afgelopen tijd heb ik al heel veel kinderen mogen begeleiden op het gebied van leren, maar ook door te coachen. Wat ik allemaal doe? Dat is veel en daar zal ik weer een ander blog aan gaan wijden! Voor nu is duidelijk waarom ABraCaDabra bij mij past en wat de toverformule kan doen!

 

Door: Esther Boonstra

Vanuit mijn praktijk ABraCaDabra help ik kinderen om te leren met een toverformule! Gediplomeerd Remedial Teacher, Geregistreerd bij de LBRT, Dyslexiespecialist, Leren Leren Trainer, Basisonderwijs, Voortgezet Onderwijs, Bikkeltrainingen, JaMaRa Rekencoach, Reken Remedie Specialist, Visueel Screener en trainer, Reken en Spelling Bootcamp trainer, Huiswerkbegeleiding www.praktijkabracadabra.nl
Terug