Mijn Superkracht.nl

Webinars

Een webinar is een lezing waarvoor je de deur niet uit hoeft en die je later nog eens kunt bekijken. De lezing wordt online uitgezonden en het enige wat je hoeft te hebben om het te volgen is een computer, tablet of telefoon met internet. Wil je meer weten over webinars in het algemeen, kijk dan hier. Hieronder lees je welke webinars je de komende tijd kunt volgen via Mijn Superkracht.

Later de opname bekijken

De meeste webinars kun je ook achteraf bekijken. Ben je verhinderd op het moment dat het webinar gehouden wordt en wil je achteraf de link ontvangen? Meld je dan toch hieronder aan voor het webinar dat je wilt bekijken en je ontvangt achteraf de link naar de opname. Als je een webinar niet achteraf kunt bekijken, staat dat er duidelijk bij.

Doorlopend

Redactiesommen, een lastig verhaal?

Wat maakt redactiesommen zo lastig en hoe zorg je ervoor dat kinderen hier minder moeite mee krijgen?

In dit webinar deel ik het stappenplan dat ik gebruik in mijn praktijk en geef ik je meer informatie over hoe je kinderen kunt helpen makkelijker redactiesommen uit te rekenen.

Naast het stappenplan komt ook de vertaacirkel aan bod en geef ik je voorbeelden van de toepassing hiervan in de praktijk.

Mei 2019

Hallo halo-effect!

21 mei, 9:00/ 23 mei, 20:00

Ken jij het halo-effect?

Deze term wordt gebruikt wanneer mensen er door één kwaliteit of één prestatie automatisch vanuit gaan dat je nog veel meer kwaliteiten hebt. 
Zelf merk ik dit als ik voor mijn kinderen bij een zorgverlener kom. Als diegene direct een goede indruk maakt, bijvoorbeeld door zorgvuldig om te gaan met onze gegevens, ga ik er onbewust vanuit dat hij/ zij ook wel zorgvuldig zal zijn in de rest van zijn/ haar werk.

Denken jouw klanten dit ook over jou? Of zou je hier meer gebruik van kunnen maken? Binnenkort geef ik er een gratis webinar over en je bent van harte welkom!

Een beetje van mij en een beetje van...

Blended leren in het basisonderwijs

22 mei, 20:00

In het onderwijs en natuurlijk ook in de individuele begeleiding wordt steeds meer gebruik gemaakt van ICT, maar is dat wel altijd effectief? 
Tja, wat betreft de effectiviteit geldt voor ICT in het onderwijs eigenlijk hetzelfde als voor "gewone" lesmethodes, het hangt er namelijk vanaf wat je op welke manier gebruikt.

Voor de lezing die ik vorige week in Assen gaf, heb ik me verdiept in de effectiviteit van blended onderwijs en vooral in hoe je ICT zo in kunt zetten dat het je onderwijs versterkt. Wat ik daarbij heb ontdekt en mijn belangrijkste tips deel ik op 22 mei in een webinar. 
Doe jij ook mee?