Ik ben Daniëlle Roelen – van Hees getrouwd met Corné en samen hebben wij drie kinderen, Meike van 23, Berend van 21 en Lieke van 18. Ons gezin wordt daarnaast nog aangevuld door labrador Moos en poezen Kiko en Lizzy.
Het onderwijs is al 28 jaar het werkveld waarin ik verkeer. Eerst als juf in het basisonderwijs waar ik met veel plezier in alle groepen heb mogen werken. Eerst fulltime, maar later toen de kinderen er waren parttime.
Altijd bleef het aan me knagen…..dat ene kind wat meer aandacht nodig had, die kinderen met dyslexie die ongelofelijk slim waren, maar waar het er maar niet uitkwam. Die kinderen die zich gewoon geen raad wisten met cijfers. Dat kind dat niet in taal maar in beelden dacht. Dat autistische jongetje dat dichtklapte in de klas, maar waarmee je één op één de mooiste gesprekken kon hebben. Al die bijzondere kinderen die ik in de klas veel te weinig aandacht kon geven, daar wilde ik meer mee doen.
Al voordat ik de masteropleiding Special Educational Needs ging volgen, hielp ik soms kinderen die vastliepen in het leerproces, één op één. In een veilige omgeving waar fouten maken mocht. Steeds meer ontdekte ik dat daar mijn passie lag.
Een masteropleiding volgen terwijl je een druk gezin hebt en drie dagen werkt kan alleen maar als het iets is waar ik gepassioneerd over ben. In 2011, na het afronden van de opleiding, ben ik Praktijk Bijzonderwijs gestart. Een praktijk voor remedial teaching en studiebegeleiding. Een praktijk waarin we erachter komen wat ieder kind op zijn of haar manier wijs maakt.
Het is voor mij een uitdaging om met behulp van een individueel op maat gemaakt traject leerlingen, van alle leeftijden, te ondersteunen en het beste uit zichzelf te laten halen. In 2017 ben ik gestopt met mijn werkzaamheden voor de klas en werk ik volledig in mijn praktijk.
Mijn motto: Je bent nooit te oud om te leren! Zelfs ik niet. Dus volg ik regelmatig opleidingen en cursussen zodat ik de kinderen in mijn praktijk nóg beter kan helpen, daarnaast wil ik natuurlijk meegaan met de nieuwe ontwikkelingen. Het resultaat daarvan zie je terug op mijn website, maar kunnen de leerlingen ervaren wanneer ik met ze aan het werk ben.